בית ספר קרית עמל

בין קיימות לחדשנות: סביבה, חקלאות וטכנולוגיה

התפיסה החינוכית של ביה"ס:

בית הספר שם לו למטרה לעורר הנעה פנימית, עניין, סקרנות וחדוות למידה. אנו שואפים ליצור אקלים של אפשרויות והזדמנויות.  מטרתנו לממש ולמצות את יכולותיהם של הלומדים. לפתח מיומנויות בין אישיות, תוך אישיות וקוגניטיביות וללמדם ערכים וכישורים שיכינו אותם לחיים בחברה ובמציאות משתנה, על מנת שיוכלו להפוך לבוגרים בעלי תחושת מסוגלות להגשמה עצמית.

אנו מאמינים ומקדמים שותפות חינוכית עם קהילת ההורים. מנהיגים מערכת של שיתופי פעולה בין המעגלים השונים בקהילה במטרה לקדם תהליכים חינוכיים מגוונים.

הסביבה הלימודית והמשחקית העשירה של בית הספר, המרחבים הגדולים והירוקים,  היער מסביבנו והחווה החקלאית, ששוכנת בסמוך לו, מאפשרים למידה מגוונת של הטבע והקיימות.

קיימות וסביבההתלמידים לומדים ומתחנכים להיות חלק מהסביבה תוך מתן דגש על אחריות, הרגלי התנהגות ושימוש מושכל בחומרים ובמשאבים העומדים לרשות האדם, ובכך הופכים הלומדים לאזרחים פעילים ומשפיעים הדואגים ושומרים על סביבתם.

הלכה למעשה:

  • שעורי "חינוך יער" - חלק ממערכת השעות בכתות א'-ג'
  • תכנית "משחקי אדמה"  - בכתות א'-ב'
  • שילוב למידה חוץ-כיתתית בשעורים השונים
  • סיורים במדעטק ובמכון הביולוגי בחיפה
  • טיולי אביב
  • למידה על משאבי הטבע ומחזור

חקלאות החווה החקלאית הינה חווה אקולוגית יישובית השוכנת בסמוך לבית הספר ומאפשרת שיתופי פעולה פדגוגים. החווה חדשנית ומקדמת למידה משמעותית בדרך של חקר והתנסות חווייתית בנושאים חקלאיים, סביבתיים ומדעיים. הלמידה בחווה בשילוב עבודת אדמה מפתחות ומטפחות מיומנויות רגשיות-חברתיות של עבודת צוות, תחושת מסוגלות וערך עצמי לצד חשיבה יצירתית ופתרון בעיות.

תלמידינו נהנים משעות רבות של לימוד, חקר ועבודה חקלאית בחווה. מקצועות רבים נלמדים באופן רב תחומי ובשיתופי פעולה עם צוות החווה ונהנים גם משעות לימוד פרטניות ופרויקטים.

הלכה למעשה:

  • שעות קבועות במערכת לכל שכבות הגיל בחווה החקלאית
  • עבודות חקר עיוניות ומעשיות בשיתוף המורים למדעים וצוות החווה
  • שיעורי העצמה לקבוצות ילדים בחווה
  • אירועים משותפים (חגים חקלאיים, יום המשפחה, יריד אביב ועוד) ומיזמים חדשניים של תלמידי ביה"ס בחווה החקלאית

חדשנות וטכנולוגיה – בבית ספרנו פדגוגיה חדשנית המדגישה פיתוח לומד עצמאי, סקרן וחוקר ומתמקדת בלמידה פעילה, רלוונטית לעולמו של התלמיד ומבוססת על בחירה אישית. הפדגוגיה מותאמת לקידומם ולרווחתם של התלמידים על פי יכולותיהם וצרכיהם, תוך הצבת סטנדרטים גבוהים ושאיפה למצוינות ולמיצוי הפוטנציאל הלימודי, הרגשי והחברתי של הלומדים.

מערכת השעות גמישה ומגוונת ומביאה לידי ביטוי שימוש במגוון דרכי הוראה: למידה רב-תחומית, למידה בדרך החקר, שילוב כלים דיגיטליים בשיעורים השונים, למידת עמיתים, למידה דיפרנציאלית במגוון מרחבים ע"מ לתת מענה לשונות בין הלומדים.  אנו עושים שימוש במגוון דרכי הערכה המביאים לידי ביטוי מגוון היבטים בתפקודו של התלמיד כחלק מראייה הוליסטית.

הלכה למעשה:

  • תוכנית מולטימדיה לכתות ה'-ו'
  • "תכנות-קוד" לכלל תלמידי ביה"ס
  • תוכנית מייקרים בחדר מייקרים חדשני לכתות ו'
  • קמפוסי בחירה עיוניים בשפה – למידה רב-תחומית לכלל תלמידי ביה"ס
  • סדנאות בחירה לגוף ולנפש – שעה קבועה במערכת השעות לכתות א'-ו' ומגוון רחב של תרפיות ותוכניות העצמה רגשית-חברתית
  • שימוש בהערכה חלופית כחלק מתהליכי ההערכה גם בתחומי הליבה

בבית הספר "קרית עמל" שילוב ייחודי בין קיימות לחדשנות

תכניות העשרה לדוגמה:

חינוך יער, העצמה חברתית, מולטימדיה, חווה חקלאית, משחקי אדמה, סיורים לימודיים במדעטק ובמכון הביולוגי, תכנית מייקרים, דיבייט, ביומימיקרי, חוויית התיאטרון, צלילי תזמורת, שחייה, סדנאות בחירה לגוף ולנפש, תמיכות רגשיות חברתיות מגוונות ועוד.

מנהלת בית הספר: דורית בכר
סגנית מנהלת: שרי נרקיס
כתובת: רח' קק"ל 19, קרית טבעון
טלפון: 04-983145104-9830242
פקס: 04-9534890
דוא"ל: [email protected]

 

הילדים הגרים ברחובות הבאים מזינים את בית ספר קרית עמל 

(הוא עבורם נחשב ל"בית ספר עוגן")

אלון יגאל

אלעזר דוד

בן צבי

ברלב חיים

גולומב

גור מרדכי

גורדון

דיין משה

הבונים

הכרמל

המייסדים

העמק

השומרים

זבולון

זייד אלכסנדר

חנקין יהושע

יזרעאל

יצחק שדה

כצנלסון

מרדכי טננבוים

סמטת הגליל

סמטת האחים פיש

סנש חנה

קרית עמל

קק"ל

רבין יצחק

שיכון אלה

שרת משה