מוקד 105 הוא מרכז לאומי ייחודי לקבלת פניות ודיווחים מהציבור ולמתן מענה מקצועי בנוגע לפגיעות, אלימות ופשיעה נגד ילדים ונוער במרחב המקוון. את המוקד מאיישים שוטרים שעברו הכשרה ייעודית בתחום עיסוקו של המטה הלאומי, ופועל בו דסק שותפויות בין-משרדי בו יושבים מומחים בתחום הפגיעה בילדים ברשת ממשרד החינוך, משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים, משרד המשפטים ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. המוקד הוא חלק מיחידה 105 הכפופה ללהב 433. 

דסק השותפויות אמון על מתן מענה בין-משרדי משולב לאירועים וכן על ריכוז המשך הטיפול בקטין במסגרת הקהילה. מדובר במוקד מקצועי ייחודי בארץ ובעולם בו פועלים יחד נציגים ממספר משרדי ממשלה ושוטרי משטרת ישראל לטיפול מיטבי וכולל בכל התחום הרחב של פגיעות ברשת כלפי ילדים ובני נוער. המוקד ייתן מענה משלים בין-משרדי לאירועים פליליים ובמקביל ייתן מענה גם לפגיעות ואירועים שאינם עולים לכדי עבירות פליליות ואשר עד להקמתו של המוקד לא ניתן להן כל מענה

ניתן לפנות למוקד באמצעות הטלפון בכל שעות היממה – חייגו 105 מכל מכשיר - פועל 24/7 - גם בחופשת הקיץ

לטיפים ועצות להתנהלות זהירה ובטוחה ברשת- באתר המטה הלאומי - לחץ כאן!

באילו נושאים ניתן לפנות

ילדים, בני נוער, הורים, אנשי מקצוע וכלל הציבור יכולים לפנות למוקד בכל נושא של פגיעה בקטינים ברשת ובין השאר:

  • דיווח מיידי על פגיעות פליליות ברשת – סחיטה, איומים, התחזות, הימורים, מרמה ועוד
  • דיווח על מקרי חירום ברשת ומצבי מצוקה
  • פגיעות מיניות ברשת – זנות, מעשה מגונה, אונס או ניסיון לאונס, הטרדות מיניות ועוד
  • עבירות רשת
  • בריונות ברשת – ביוש, נידוי, חרם
  • עזרה בהסרת תכנים פוגעניים
  • התייעצות ומידע על גלישה בטוחה ופגיעות בקטינים (גילאי 0-18)

שימו לב: במקרה של חשש לחיי אדם, יש להתקשר מיד למוקד 100 של משטרת ישראל.

הטיפול בפנייה

צוות מקצועי שהוכשר לכך מנהל כל פנייה שמתקבלת במוקד במקצועיות ובדיסקרטיות. במהלך השיחה יישאל הפונה מספר שאלות רקע לשם הבנת הבעיה ומיקוד המענה. לאחר זיהוי ראשוני של צורכי הפונה ובהתאם לדחיפות הבעיה יחליט השוטר על המשך הטיפול בפנייה. רוב הפניות תועברנה לדסק השותפויות למתן מענה משלים שיאפשר טיפול כולל בפנייה.

אמנם לא תמיד יש באפשרותנו לספק מענה חוקי לפנייה, אך תמיד נהיה שם עבור הפונה ונשתדל לסייע ככל הניתן