אנו תושבים חדשים /מתעתדים לעבור בקרוב לטבעון. בני/ביתי הינו בעל צרכים מיוחדים וברצוני לקבל מידע על מסגרות חינוך בטבעון התואמות לצרכיו/ה- מה עלי לעשות?
ראשית צרו קשר באמצעות טופס מקוון עם מנהלת פרט וחינוך מיוחד, להצגת הצרכים וקבלת הנחיות כיצד לפעול.
א. בהתאם להנחיות של מנהלת פרט וחינוך מיוחד פנו למזכירת המחלקה כדי להסדיר רישום כתושבים חדשים במחלקת החינוך.
עליכם להמציא את המסמכים הבאים:
- תעודות זהות של שני ההורים עם ספח פתוח ומלא- במידה והורים גרים יחד על כתובת שני ההורים להיות בטבעון בכתובת זהה.
- במידה ואחד ההורים אינו גר בטבעון יש לדאוג שכתובת הילד/ים במשרד הפנים מופיעה בטבעון, בכתובת של ההורה המתגורר/ת בטבעון.
- חוזה שכירות חתום בו מצויינים כתובת המגורים בטבעון ותקופת החוזה.
- העתק תשלום ארנונה מעודכן, על שם ההורים ותואם לכתובת המגורים בטבעון
- במידה וטרם עברתם להתגורר בטבעון יש למלא טופס מתעתד לגור בטבעון
- ביטול רישום למערכת החינוך ממקום מגוריכם הקודם
- במידה וההורים אינם נשואים/ חיים בנפרד יש למלא את הטופס >
- הורה יחידני/ אלמנ.ה- יש לשלוח תמצית רישום מרשם האוכלוסין של הקטינ/ה ממשרד הפנים ובנוסף, למלא טופס >
- עבור ילדים בכיתות א' ומעלה שלומדים במסגרת חינוכית בשנת הלימודים הנוכחית ועוברים למסגרת חדשה בטבעון יש למלא בקשת מעבר בין מוסדות חינוך
- עבור ילדים העולים לגן או לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה יש להתעדכן באתר המועצה בתקופת הרישום. במידה ואיחרתם את מועד הרישום צרו קשר עם מזכירות המחלקה לרישום מאוחר.
- לעיתים נדרשים מסמכים נוספים.
ב. במידה ויאושר שיבוץ לבית ספר/ כיתת חנ"מ בטבעון או מחוץ לטבעון נפעל להסדרת הסעה (במידה וקיימת זכאות להסעה) והפרטים יועברו על ידי מנהלת תחום פרט וחינוך מיוחד לרכזת היסעים והיא תצור קשר לתאום ההסעה.
שימו לב, כי בעת מעבר לטבעון במהלך שנת לימודים יש לקחת בחשבון שלעיתים הסדרת ההסעה איננה מיידית.
מעבר למגורים בטבעון אינו מבטיח המשך שיבוץ אוטומטי של התלמיד/ה במוסד חינוכי קודם והמשך הסעתו לשם. מחלקת החינוך תפעל לאשר מול הפיקוח המחוזי (מחוז חיפה) את המשך השיבוץ והמשך ההסעה למוסד חינוכי זה.
ייתכנו מצבים בהם יהיה צורךבשינוי שיבוץ עקב מעבר מגורים לטבעון. השיבוץ יאושר רק לאחר אישור ההסעה.
אלו מסגרות לחינוך מיוחד קיימות בטבעון?
מסגרות חינוך מיוחד בטבעון בשנת תשפ"ד
גן חינוך מיוחד- עיכוב שפתי התפתחותי
|
גן סחלב (גילאי 3-6)
|
גן חינוך מיוחד- גן תקשורתי |
גן יסמין (גילאי 3-6) |
בה"ס יסודי- קרית עמל
|
כיתת ליקויי למידה (א'-ג')
|
בה"ס יסודי- נרקיסים
|
2 כיתות תקשורתיות (ד'+ה')
|
בה"ס יסודי- רימונים |
כיתה נפשית (ב'-ד') |
חטיבת ביניים אורט גרינברג- כיתות חנ"מ
|
ז' התנהגותית רגשית
ז' נפשית
ח' תקשורתית
ט' תקשורתית
ט' נפשית
|
תיכון אורט גרינברג- כיתות חנ"מ
|
י' תקשורתית
יא' התנהגותית-רגשית
יא' נפשית
יא' תקשורתית
יב' תקשורתית
|
אלו מסגרות חינוך מיוחד יפתחו בטבעון בשנת הלימודים הבאה?
מידי שנה אנו נערכים כבר מחודשי החורף לבניית מערך החינוך המיוחד בטבעון בשנת הלימודים הבאה.
פתיחת מסגרות חינוך מיוחד תלויה במספר רב של גורמים. ההחלטות על המשכיות הכיתות הקיימות ועל פתיחת מסגרות חינוך מיוחד חדשות בטבעון, מתקבלות בהתאם למספר הילדים מטבעון והסביבה בעלי אפיון דומה באותה שכבת גיל ובהתאם לאפשרויות המערכת, תקנים של משרד החינוך ועוד.
אנו עושים מאמץ לקבל החלטות בסוגייה זו מוקדם ככל שניתן, אך ההחלטה תלויה במספר רב של גורמים שחלקם אינם תלויים בנו (למשל ילדים שהוגשה לגביהם וועדה במועד חריג, ילדים שהוריהם מתלבטים על מסגרת חינוך מיוחד או מסגרת רגילה, תקציבים ועוד). לפיכך, לא אחת ההחלטה הסופית על פתיחת כיתות מתקבלת במהלך חודשי הקיץ לאחר שמתבהרת התמונה וישנה קבוצת ילדים מתאימה לפתיחת הכיתה.
החלטות אלה מתקבלות ביחד ובעבודה שוטפת ורציפה עם משרד החינוך במחוז חיפה ועם צוות מתי"א זבולון (מרכז תמיכה יישובי איזורי). למתי"א אחראיות על כלל ילדי החינוך המיוחד בחינוך הרגיל ובכיתות החנ"מ בטבעון וברשויות הקרובות לה. לפיכך לצוות המתי"א הכרות עם מפת הנתונים והצרכים האיזורית- מחוזית ועל כן החלטות על פתיחת/סגירת כיתות נעשות בתאום עימם.
כיצד נקבע שיבוץ של בני/ביתי למסגרת חינוך?
בכפוף לקבלת זכאות לשירותי חינוך מיוחד ולאפיון הנקבע בוועדת אפיון וזכאות ובהתאם לבחירת הורים לסוג המסגרת, שיבוץ לכיתות החינוך המיוחד בטבעון נעשה בוועדת שיבוץ יחד עם הפיקוח המחוזי. השיבוץ נעשה על פי אפיון הכיתה התואם לאפיון וצרכי הילד, מספר מקומות פנויים ועוד.
הכיתות הן עבור תושבי טבעון ובמידה האפשר משובצים אליהן ילדים ממחוז חיפה, בכפוף לאישור הרשות בה מתגוררים והפיקוח המחוזי.
אין בטבעון מסגרת חינוך מיוחד מתאימה (מבחינת דרגת הגיל, הלקות, בה"ס חנ"מ) עבור בני/ביתי- מה עלי לעשות?
עליך להיות בקשר עם מנהלת הפרט והחינוך המיוחד במחלקת החינוך על מנת לחשוב על מסגרת מתאימה במחוז חיפה עבור בינך/ביתך. מנהלת פרט וחנ"מ במועצה נמצאת בקשר עם הצוות המקצועי בבתי הספר, במתי"א ובפיקוח המחוזי ומתכללת את החשיבה על מסגרות שיבוץ רלוונטיות ובמידת הצורך שולחת בקשת לשיבוץ לרשויות שונות רלוונטיות.
על מנת שמנהלת פרט וחנ"מ תוכל לקדם את בקשת השיבוץ עליכם להעביר אליה את המסמכים הדרושים מוקדם ככל שניתן וכדי לאפשר לרשות הקולטת לשקול את הבקשה בלוח זמנים סביר.
המסמכים הנדרשים הם:
אנו הורים לילד/ה בעל/ת צרכים מיוחדים ורק אחד מאיתנו מתגורר/ת בטבעון- לאיזו מועצה/עירייה עלינו לפנות?
שתי הרשויות רואות בילד/ה כתושב שיש לתת לו מענה. יחד עם זאת לכל אדם יש כתובת אחת במשרד הפנים גם אם בפועל מתגורר בשתי כתובות ואופן הרישום במשרד הפנים מכתיב מי הרשות האחראית על מתן השירותים. לכן ועל מנת שהטיפול לא "ייפול בין הכיסאות" הקשר של ההורים הינו מול הרשות בה רשום הילד/ה במשרד הפנים. רשות זו אחראית על תהליכים כגון ועדת אפיון וזכאות, סידור הסעה, שיבוץ לבית ספר, שיבוץ סייע/ת ועוד.
אנו מקפידים לקיים קשר מקצועי, חשיבה משותפת ותאום בין הרשויות על מנת לתת מענה מיטבי לילד/ה. אך כאמור להורים קשר מול רשות אחת, על פי כתובת במשרד הפנים, ולא מול שתי רשויות.
איך נוכל לדעת אם לילד/ה שלנו יש זכאות להסעה ומלווה?
הזכאות להסעה ולליווי תבחן בהתאם לנוהלי משרד החינוך. שיבוץ למוסד חינוכי שההגעה אליו מחייבת הסעה מאושר רק במידה וישנה זכאות להסעה ובמידה והסעה למוסד החינוכי תאושר על ידי הפיקוח המחוזי.
במידה והנך תושב/ת חדשים יש להסדיר את תהליך הרישום מול מזכירת המחלקה והעברת כתובת הילד/ה במשרד הפנים יחד עם ההורה המתגורר/ת בטבעון. מעבר למגורים בטבעון אינו מבטיח המשך שיבוץ אוטומטי של התלמיד/ה במוסד חינוכי קודם. יש לאשר מול הפיקוח המחוזי (מחוז חיפה) את המשך השיבוץ והמשך ההסעה למוסד חינוכי זה. יתכנו מצבים של שינוי שיבוץ עקב מעבר מגורים לטבעון.
בכל מקרה בעת מעבר מגורים לטבעון תהליך השיבוץ יעשה מול מחלקת החינוך ובתאום עם הפיקוח המחוזי. השיבוץ יאושר רק לאחר אישור ההסעה.
למידע נוסף על נושא ההסעות לחצו כאן
מהי וועדת אפיון וזכאות?
ועדת זכאות ואפיון קובעת את זכאותו של תלמיד עם מוגבלות לשירותי חינוך מיוחדים, רמת התפקוד שלו והיקף סל השירותים שיקבל למשך שלוש שנים או עד למעבר בין שלבי חינוך.
מהו הרכב וועדת אפיון וזכאות?
הרכב ועדת זכאות ואפיון
בוועדת זכאות ואפיון יהיו שישה חברים כמפורט להלן:
- יושב ראש הוועדה – עובד משרד החינוך בעל מומחיות, ניסיון והכשרה בחינוך מיוחד.
- נציג הרשות המקומית שהוא מנהל מחלקת החינוך ברשות המקומית או מי מטעמו בעל ניסיון והכשרה בחינוך המיוחד.
- שני מפקחים כוללים של משרד החינוך, האחד מפקח כולל לחינוך מיוחד והשני מפקח כולל לחינוך רגיל או נציגיהם.
- פסיכולוג חינוכי מטעם השירות הפסיכולוגי-חינוכי ברשות המקומית.
- נציג ארגון הורים לילדים עם מוגבלות – הורה לתלמיד עם צרכים מיוחדים שימנה השר מתוך רשימות שיגישו לו ארגוני הורים לתלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך.
המניין החוקי לדיוני ועדת זכאות ואפיון ולהחלטותיה הוא ארבעה חברים:
- יושב ראש הוועדה – נציג משרד החינוך.
- נציג רשות החינוך המקומית.
- פסיכולוג חינוכי.
- מפקח כולל לחינוך מיוחד או נציגו.
אלו מסמכים מוצגים בפני הועדת אפיון וזכאות?
באחריות המוסד החינוכי
- שאלון הפניה לוועדת זכאות ואפיון.
- שאלון רמת תפקוד במקרים הנדרשים.
- מסירת עותק של השאלונים להורים.
- טופס מיצוי אפשרויות לתלמידים המופנים לראשונה; תיעוד מפורט של התמיכות וההתערבויות שהופעלו.
- מסמכים נוספים על פי הצורך.
באחריות ההורים
- מסמכים קבילים על אבחנת המוגבלות של התלמיד – ראו רשימת גורמים שאבחנתם קבילה בהתאם לסוג המוגבלות.
- בדיקות שמיעה וראייה עדכניות במקרים הנדרשים.
- חתימה על טופס וויתור סודיות להעברת מסמכים לוועדה על ידי המוסד החינוכי.
- שאלון הורים ושאלון תלמיד – מילוי השאלונים נתון לבחירה.
- צילום תעודת הזהות (בתעודה ביומטרית צילום של שני הצדדים) + ספח מלא ופתוח של שני ההורים.
- בהתאם לסטטוס המשפחתי ייתכן צורך במסמכים נוספים.
- מסמכים נוספים על פי שיקול דעתם.
באחריות יו"ר הוועדה
מסירה להורים, לא יאוחר מ-14 ימים לפני הדיון בוועדה, כל מסמך הקיים בידי הוועדה, למעט מסמכים שמסירתם להורים היא באחריות המוסד החינוכי או השרות הפסיכולוגי וכן מסמכים שההורים אמורים להביא בעצמם ביום הועדה.
שימו לב: תושבות בפועל בטבעון והסדרת רישום כתובת הילד במשרד הפנים בטבעון הנם תנאי לקיום דיון הוועדה בטבעון.
מה הן סמכויות ועדת אפיון וזכאות?
- לקבוע את זכאותו של התלמיד לקבל שירותי חינוך מיוחדים במוסד החינוך בשל מוגבלות אחת או יותר המשפיעה על תפקודו.
- לציין את אפיון המוגבלות של התלמיד על סמך המסמכים הקבילים.
- לקבוע את רמת התפקוד ואת רמת התמיכה הנדרשת לתלמיד.
- לקבוע את היקף סל השירותים שיינתן לתלמיד הלומד בגן/כיתה לחינוך רגיל ונמצא זכאי לשירותי חינוך מיוחדים בהתאם לצרכיו.
מי הם הילדים המופנים לוועדת אפיון וזכאות?
התלמידים המופנים לוועדה
- תלמיד עם מוגבלות המופנה לראשונה לבחינת זכאותו לשירותי חינוך מיוחדים.
- תלמיד הלומד בגן או בכיתה לחינוך רגיל, המגלה קשיים לאחר תהליך התערבות ותמיכה.
- תלמיד עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים המופנה לחידוש זכאותו.
- תלמיד עם זכאות לשירותי חינוך מיוחדים שעולה צורך לבחון מחדש את אפיון המוגבלות שלו, את רמת התפקוד ו/או את היקף סל השירותים.
מי הגורמים המפנים לוועדת אפיון וזכאות?
הגורמים שבאפשרותם להפנות בקשה לדיון בוועדת זכאות ואפיון הם הורי התלמיד/ה, צוות רב מקצועי, נציג רשות חינוך מקומית, ארגון ציבורי שהוסמך לעניין זה על ידי שר החינוך או נציג שירותי הרווחה שהוסמך לעניין זה על ידי שר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים.
לאן פונים במקרה בו הורה/ ילד זקוק להתאמות נגישות במוסד חינוכי?
עליכם לפנות למזכירת מחלקת החינוך באמצעות המייל . ניתן לבצע רישום מוקדם למוסד חינוכי על מנת לאפשר לנו הערכות מוקדמת וביצוע עבודות ההנגשה במועד.
הנגשת מוסדות החינוך בהתאם לצרכים של תלמיד או הורה עם מוגבלות היא משימה בעלת חשיבות עליונה עבור כולנו.
ביצוע התאמות והנגשות לתלמידים עם מוגבלות הינו תהליך אשר לוקח זמן. נכון הדבר במיוחד כאשר מדובר על התאמות הדורשות שינויים פיזיים משמעותיים במבנה כגון התקנת מעלית, בניית כיתה אקוסטית וכדומה.
כדי לאפשר לרשות זמן היערכות לביצוע התאמות, ולמנוע מצב שתלמיד יתחיל את לימודיו בבית ספר שאינו מונגש לצרכיו – החוק וחוזר המנכ"ל של משרד החינוך קובעים אפשרות ל"רישום מוקדם" של מי שזקוק להתאמות.
הרישום המוקדם אפשרי החל מ-15 חודשים לפני תחילת הלימודים בפועל, הווי אומר בחודש יוני בשנה שלפני הרישום הרגיל ללימודים במוסד החינוך.
לדוגמא – אם תלמיד אמור להתחיל ללמוד בבית הספר בתאריך 1/9/2022, הוא רשאי להירשם לבית הספר החדש מחודשי יוני 2021, וזאת כאמור על מנת שהבעלות על ביתה ספר תוכל להתחיל בתהליך ההנגשה הנדרש.
בני/ביתי זקוק/ה לסייע/ת רפואית- מה עליי לעשות?
מחלקת החינוך מגישה בקשה לסייע/ת רפואית בפורטל של משרד החינוך בהתאם לדרישות של משרד החינוך.
במשרד החינוך מתכנסת ועדה הדנה בבקשה בכפוף למסמכים שהוגשו.
אנו מקבלים ממשרד החינוך את החלטת הועדה ומעבירים אותה להורים.
בקשה שנענתה בשלילה - ההורים רשאים להגיש ערעור באמצעות מחלקת החינוך.
ככל שתקדימו להמציא את המסמכים משרד החינוך יוכל לדון בבקשה במועד ולאפשר הערכות וחיפוש סייע/ת רפואי/ת לקראת פתיחת שנת הלימודים.
הסייע/ת יועסקו על ידי המועצה. אחראיות על גיוס הסייע/ת הינה של מחלקת משאבי אנוש במועצה בתאום עם מחלקת החינוך ותוך שיח וקשר עם ההורים.
על המסמכים להיות מוגשים לכל המאוחר עד סוף חודש מרץ, למזכירות המחלקה לחינוך, באמצעות מייל בלבד: [email protected]
יש להקפיד על הגשת מסמך רפואי מרופא מומחה:
חשוב!
יש לוודא כי במסמך מוטבע תאריך של לא יותר משישה חודשים הקודמים לתאריך הגשת הבקשה.
נדרש מסמך מרופא מומחה בתחום מחלת התלמיד, המפרט את מהות המצב הרפואי ואת הטיפול הנדרש במהלך שעות הלימוד במוסד החינוכי.
ללא תנאים אלו הבקשה תדחה ותוחזר אלינו והדבר יגרור עיכוב של דיון הועדה במסמכים.
להלן רשימת רופאים מומחים בהתאם למצב הרפואי:
- נוירולוג - במקרה של אפילפסיה בלתי מאוזנת
- המטולוג - במקרה של הפרעת קרישה חמורה עם נטייה לדימום לא מבוקר.
- קרדיולוג - במקרה של הפרעת קצב/השתלת קוצב לב/טיפול פולשני של מתן חמצן.
- אנדוקרינולוג או הרופא המטפל - במקרה של סוכרת המצריך טיפול באינסולין וניטור רמות סוכר.
- גסטרואנטרולוג או הרופא המטפל - במקרה של האכלה דרך גסטרוסטום/הפרעת אכילה חמורה.
- אורולוג, נפרולוג או הרופא המטפל - במקרה של צורך בצינתור שלפוחית שתן/הפרעה אורגנית במתן שתן.
- רופא ריאות או הרופא המטפל - במקרה של מחלת ריאות הנדרשת לטיפול פולשני בשגרה
- אלרגולוג - במקרה של אלרגיה מסכנת חיים למוצרי המזון הבאים בלבד: חלב, שומשום, בוטנים, אגוזים, שקדים, ביצים ודגים.
שימו לב,
לא ניתן להגיש בקשה עבור תלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד זאת מאחר ומשרד החינוך אינו מתקצב סייעות למסגרות אלה.
חשוב לציין כי תלמיד אשר אינו רשום במרשם האוכלוסין בקרית טבעון, לא יוכל להגיש בקשה למוסד בקרית טבעון.
בני/ביתי זכאי לסייע/ת שילוב – מי אחראי על גיוס והעסקה של הסייעת?
אגף ההון האנושי ומחלקת החינוך במועצה מקיימים הליך גיוס מקצועי על מנת לבחור סייעים וסייעות מתאימים לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל או לליווי תלמידים ותלמידות בכיתות וגני חינוך מיוחד.
סייעים וסייעות מקבלים ליווי והכשרה מקצועית לאורך השנה על ידי מחלקת החינוך והנם חלק מהמערך המשלב ותחת ליווי מקצועי גם של בית הספר.
גיוס הסייעים והסייעות נעשה תוך שיח עם ההורים על מנת לדייק את ההתאמה וההכוונה.
מהו לוח הזמנים לעבודת הוועדה?
- הפניה לדיון לא יאוחר מ-31 במרץ.
- מועד תחילת הדיונים החל מחודש נובמבר.
- סיום הדיונים עד 15 במאי ולתלמידים בגני ילדים עד 31 במאי.
- קיום דיון שלא במועד הקבוע לבחינת מימוש הזכאות בשנת הלימודים הנוכחית או בשנה העוקבת – במקרים חריגים, באישור מנהל המחוז ובהיוועצות עם המפקח על החינוך המיוחד במחוז.
- הזימון לישיבות ועדת זכאות ואפיון ייעשה תוך פרק זמן סביר ולא פחות מ-14 יום לפני מועד הישיבה.
מהם המסמכים הנדרשים לטובת הגשת בקשה לוועדה במועד חריג?
בקשה שהוגשה לאחר ה 31 במרץ הינה בקשה חריגה.
במקרים חריגים, יתאפשר, באישור מנהל המחוז ובהיוועצות עם המפקח על החינוך המיוחד במחוז, לקיים דיון חריג לבחינת מימוש הזכאות בשנת הלימודים הנוכחית או בשנה העוקבת.
על מנת שמחלקת החינוך תוכל להגיש את הבקשה למנהל המחוז באחריות ההורים לשלוח את המסמכים הבאים למנהלת תחום פרט וחינוך מיוחד במחלקת החינוך במועצה באמצעות המייל בלבד ( [email protected] )
מסמכי חובה
- מסמכים קבילים על אבחנת המוגבלות של התלמיד – ראו רשימת גורמים שאבחנתם קבילה בהתאם לסוג המוגבלות.
- בדיקות שמיעה וראייה עדכניות במקרים הנדרשים.
- חתימה על טופס וויתור סודיות להעברת מסמכים לוועדה.
- חתימה על טופס וויתור סודיות להעברת מסמכים למוסדות חינוך ורשויות לטובת שיבוץ.
- שאלון הפניה לוועדת זכאות ואפיון שימולא ע"י הצוות החינוכי בגן/ ביה"ס.
- מכתב הורים המפרט את סיבת הגשת הבקשה באיחור ואת חשיבות מתן הזכאות לשירותי חנ"מ.
- צילום תעודת הזהות (בתעודה ביומטרית צילום של שני הצדדים) + ספח מלא ופתוח של שני ההורים.
- בהתאם לסטטוס המשפחתי ייתכן צורך במסמכים נוספים.
- מסמכים נוספים על פי שיקול דעתם.
שימו לב: תושבות בפועל בטבעון והסדרת רישום כתובת הילד במשרד הפנים בטבעון הנם תנאי לקיום דיון הוועדה בטבעון.
מהלך הדיון וקבלת ההחלטה בוועדת זכאות ואפיון?
- יושב ראש הוועדה יקיים את הדיון תוך הקפדה על דיאלוג מכבד המאפשר השתתפות משמעותית והבעת דעות ועמדות של כל הנוכחים בדיון.
- בדיונים שבהם משתתף התלמיד, יש להכין אותו ככל שניתן לקראת הדיון כדי שיוכל להיות שותף פעיל בו.
- יושב ראש הוועדה יציג את הנוכחים בפני ההורים והתלמיד, יתאר את מהלך הדיון בוועדה, את הליך קבלת ההחלטות, מתן הזכאות ותהליך בחירת ההורים את סוג המסגרת.
- יושב ראש הוועדה יזמין את הורי התלמיד או את מי מטעמם לתאר את התפקוד ואת הצרכים של ילדם מנקודת מבטם וכן לשתף בהתלבטויותיהם ובקשותיהם. ההורים יוכלו להתייחס לשאלון ההורים אם מילאו אותו ולמסמכים נוספים על פי בחירתם.
- בדיונים שבהם התלמיד משתתף, ידאג יושב ראש הוועדה לאפשר לו תנאים נאותים להשמעת דבריו בהתאם לצרכיו האישיים.
- צוות המוסד החינוכי יציג את חוות דעתו המקצועית באשר לתפקוד התלמיד ולהשתתפותו בסביבות החינוכיות השונות, תוך תיאור חוזקותיו וצרכיו ומיקוד בתחומים שבהם נדרשת לו תמיכה. הצוות יציג את תוכניות ההתערבות שבוצעו על ידו בעבור התלמיד ואת התמיכות שניתנו לו.
- הפסיכולוג חבר הוועדה יציג את המסמכים הקבילים שהוגשו לוועדה ואת המידע שבהם.
- מומחה תחום המוגבלות, אם הוזמן לוועדה, יציג מידע הנוגע למוגבלות התלמיד, לתפקודו ולצרכיו כפי שעולה מהמסמכים שהוגשו לוועדה.
- חברי הוועדה, בשיתוף שאר המוזמנים, ידונו בזכאות התלמיד, ברמת תפקודו ובהיקף סל השירותים שיינתן לו אם ילמד בגן או בכיתה לחינוך רגיל, בהתבסס על המידע המובא בפניהם.
- ההצבעה וההחלטה הסופית יתקיימו בנוכחות חברי ועדת הזכאות והאפיון בלבד, אלא אם כן החליטה הוועדה שיתקיימו בנוכחות ההורים. ההחלטה תתקבל ברוב קולות של חברי הוועדה.
- דיון הוועדה יתועד בפרוטוקול, לרבות הדיון הפנימי, החלטת הוועדה והנימוקים.
פרוטוקול הדיון והחלטת הוועדה
פרוטוקול הדיון בוועדה באישור כל חברי הוועדה וכן החלטת הוועדה יישלחו להורים באמצעות מחלקת החינוך בדואר רשום לא יאוחר מ־14 ימים מתום הדיון או מהמועד שבו נמסרה להורים החלטת הוועדה – המוקדם מביניהם. בנוסף בכפוף לחתימתם על טופס "העברת מידע להורים באמצעות המוסד החינוכי". מחלקת החינוך תוכל להעביר את הפרוטוקול וטופס ההחלטה באמצעות הדואר האלקטרוני.
בחירת ההורים בסוג המסגרת החינוכית?
במקרים שנקבעה זכאות לשירותי חינוך מיוחדים המקנה להורים את הזכות לבחור את סוג המסגרת יישלח להורים מידע בדבר השירותים שהתלמיד זכאי לקבל בכל סוג מסגרת חינוכית מבין אלה: גן או כיתה לחינוך רגיל, כיתת חינוך מיוחד בבית ספר לחינוך רגיל או גן/בית ספר לחינוך מיוחד. במקרים אלה יבחרו התלמיד והוריו את סוג המסגרת החינוכית שבה ילמד ילדם מבין האפשרויות לעיל.
הבחירה בסוג מסגרת חינוכית תעשה עד 25.6 לכל המאוחר
למידע נוסף על בחירת סוג המסגרת החינוכית